Zondag 21 januari - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Anke Freese - WaarBenJij.nu Zondag 21 januari - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Anke Freese - WaarBenJij.nu

Zondag 21 januari

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

22 Januari 2007 | Egypte, Hurghada

Het is nog donker als ik wakker wordt. Snel trippel ik naar de badkamer, de koude tegels zoveel mogelijk vermijdend. De omgeving is vreemd, tasten in het donker. Terug in mijn warme bedje, opgekruld tegen Tijger, doezel ik al weer snel. In de verte zingt de muezin zijn oproep tot het eerste gebed van de dag. Dan slaap ik weer.

Oranje en blauwgekleurd licht kietelt mijn gezichtsveld als ik wakker wordt. Ook Tijger roert zich: we hebben prima geslapen onder ons eigen koepeltje. Onze kamer is knus en romantisch: 1002 nacht.

Gisteren, toen we door dit hotel dwaalden, was alles nog schimmig maar zodra we het restaurant betraden, wist ik dat het goed was. Hoe kan het anders wanneer het toetjesbuffet groter is dan dat van de hoofdgerechten.....

Vandaag maken we verder kennis met hotel Arabella, dat helemaal niet op een hotel lijkt maar op een arabische medina met koepeltjes en kantelen, erkertjes, smalle steegjes, binnenplaatjes en heel veel trappetjes. Na het ontbijt worden we bijgepraat door een dame van de OAD. Ze kent haar verhaaltje van buiten maar Tijger kent een soort satanisch genoegen in het charmant van hun slag brengen van dergelijke dames. Ze maken geen schijn van kans! Om het weer goed te maken, boeken we meteen een excursie naar Cairo, die een fors gat in ons budget slaat, cultuur mag kosten. De rest van de dag brengen we door met (ver)dwalen door onze Medina. We zitten in de zon op een terrasje, het waait te hard om aan het strand te zitten. Het geeft niet: de zon schijnt en die wind, ach is’t net of je nog een beetje thuis bent. Ik wortel hier al aardig, Tijger heeft wat langer nodig.

Vlak bij het kleine zwembad is een zandmannetje neergestreken. In kleine, glazen flesjes maakt hij miniatuur-kunstwerkjes van gekleurd zand. Hij blijkt nogal aanhoudend. Omdat we niet twee weken om willen lopen om hem te ontwijken, bestellen we maar wat bij hem. Hopelijk laat hij ons verder met rust, dat scheelt heel wat kilometers. De laatste zonnestralen vangen we bij het andere zwembad, dat wat meer in de luwte ligt. We kijken uit over strand en haven. Tijger schiet eindelijk wortel....

  • 23 Januari 2007 - 20:25

    Marian:

    He wat klinkt Egypte vervelend ;-)) Het heeft hier weer gestormd..begin langzamerhand ook naar een tropisch oord te verlangen !! Geniet ervan !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Net voor het tuinseizoen begint, nemen Tuinkabouter en Tijger het er nog even van en gaan in het land van farao's en piramides nog even lekker genieten van natuur, cultuur en frituur.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 172291

Voorgaande reizen:

20 Januari 2007 - 03 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: