Dinsdag 23 januari - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Anke Freese - WaarBenJij.nu Dinsdag 23 januari - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Anke Freese - WaarBenJij.nu

Dinsdag 23 januari

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

26 Januari 2007 | Egypte, Hurghada

De dag kabbelt zoetjes aan ons voorbij, sereen en volmaakt rustig. Stilte voor de storm. We maken ons niet druk want er staat ons een zware nacht te wachten. Als sponzen zuigen we het zonlicht op en branden langzaam aan. Loom bestuderen we het weinige dierenleven dat zich in onze medina bevindt. Zelfs de kakkerlakken wagen zich hier niet. Een enkel staartmeesje drinkt uit de jaccuzi, die even spiegelglad is als de rest van het zwembad. De temperatuur van het water ligt maar even boven het vriespunt. Er koeren wat kaapse duifjes op de achtergrond, een enkele kraai krast voor zich uit. Ze kunnen zich niet interesseren voor de kleine groep zonaanbidders rond het zwembad, die de overal aangeplakte instructies volgen en hen niet voeren. Alleen een enkele vlieg is door ons bekoord: „The fly who loved me“.

Anke

Net voor het tuinseizoen begint, nemen Tuinkabouter en Tijger het er nog even van en gaan in het land van farao's en piramides nog even lekker genieten van natuur, cultuur en frituur.