Vrijdag 26 januari - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Anke Freese - WaarBenJij.nu Vrijdag 26 januari - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Anke Freese - WaarBenJij.nu

Vrijdag 26 januari

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

28 Januari 2007 | Egypte, Hurghada

Vanochtend gaan we weer wandelen in onze onderwatertuin. Felgekleurde papegaaivissen staren ons aan. Doordat ze twee grote voortanden hebben om aan het koraal te knabbelen, zien ze er nogal stompzinnig uit. Hele scholen zwartgestreepte visjes banen zich een weg door het water en zwemmen langs ons heen alsof we niet bestaan. Grote, blauwgerande gepen hangen net onder het wateroppervlak, fel oplichtend als ze door een zonnestraal worden geraakt. Kleine lila kwalletjes zweven voorbij en ik probeer er eentje in mijn hand te vangen, maar ze ontglippen steeds. Tijger is minder fortuinlijk en komt met een groter exemplaar in aanvaring. De rest van de dag loopt hij met een felrode kwallenzoen rond.

Later op de dag ondergaan we een mummificatieritueel. Onder de koele, blauwe bogen van een hamam worden we eerst gewassen (in het bubbelbad), dan te drogen gelegd (in de sauna, op 80 graden) en daarna bevochtigd om soepel te blijven (in de stoomcabine). Vervolgens worden we ingesmeerd met olie (om de huid goed te houden) en in doeken ingepakt (om warm te blijven). Uiteindelijk worden we met een massage in de goede vorm gebracht. De hersens of andere vitale onderdelen hoeven niet meer te worden verwijderd; die zijn door al dat nietsdoen allang verschrompeld!

• 29 Januari 2007 - 13:14

Papa En Mama:

Harry was het wel een kwallenzoen?

Anke

Net voor het tuinseizoen begint, nemen Tuinkabouter en Tijger het er nog even van en gaan in het land van farao's en piramides nog even lekker genieten van natuur, cultuur en frituur.